Lördag 22 December

08.32

Första dagen på jullovet !
När jag var liten hade detta betytt jullovsmorgon och frukost framför tv:en i mammas säng.
Fan vad mysigt det låter. Nu sker inte detta idag för att:
1- Jag är inte särskillt intresserad av "Doris och Knäckebröderna" 
2- Mamma har ingen tv i sitt rum länge
3- Jag har en väldigt matintresserad hund (utom för just sitt eget foder)

Så idag blev det frukost med tända ljus o en tjock tidning att läsa istället.
Mysigt det med! ♥

Idag har jag blivit utskickad på uppdraget att köpa saffran,
trots mammas 3 timmars julhandling igår så kom hon inte hem med saffran.
Det var slut. Och eftersom det även står på dagensprogram att baka lussekatter →
så måste jag ju såklart  ha saffran.





Kommentarer
Postat av: sofia

Vad mysigt att baka lussebullar, gjorde det i veckan :)

500 g är väl ca 5 frukter, kanske fyra om de är stora. och grönsaker räknas ju också, så äter man tillräckligt med grönsaker med så...;)

2007-12-22 @ 09:41:37
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: sofia

jag har aldrig bakat lussebullar med kesella tror jag :P lyckas aldrig ha det hemma...haha.

2007-12-22 @ 18:42:34
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: emma

mysig frukostrutin :)
jadu julgranen stank. haha....den blev förflyttad till terassen..
banankräm? vad är det? aldrig hört talas om! Slipa är inget farligt känns inte alls :) mina tänder blev faktiskt finare ;) kram!

2007-12-22 @ 19:47:12
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: Maya

Sofia- Kesella brukar inte vi ha hemma heller- men mamma köpte just för lussebaks ändamål- de blir mycket aftigare då. :)

Emma- Ja.

2007-12-23 @ 08:19:53
Postat av: Carro

Aha , oookey ! Se till att fortsätta kämpa och jag håller alla tummar för dig. Tycker också det är lättare med ett matschema men jag känner mig fortfarande som en "fånge" eftersom det också ska skötas slaviskt. Men det är bra att folk håller koll ! Jag är motiverad till att bli frisk men vissa dagar är kämpigare än andra .. Det gäller att stå emot ! Birsta är föressten ett stort shoppingcentrum ! :) Hoppas Lussebullarna blir smarriga och ha en bra sista advent ! :)

2007-12-23 @ 08:40:18
URL: http://acmd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0