Onsdag 19 December

09.37

GodMorgon!
Hunden började slicka mig klockan 6.10, det är då jag brukar få gå upp och göra mig redo för en promenad med honom. Men han somnade om- vilket jag också gjorde. Så jag fick sova en halvtimme extra idag i alla fall.

Har enormt ont i mina knän efter gårdagens pomenad på fältet, jag o Milton gick ut på en brygga så han fick spela modig eller nåt, han är sjukt feg när det gäller sånt, han kryper typ fram, hehe.
När vi skulle gå tillbaka in på gräset fick han syn på mamma som stog där vilket i sin tur ledde till att han började springa allt vad han kunde och jag efter. När flexkopplet hade nått sin fulla längd så kom det en sån kraft att jag inte kunde hålla kvar och jag föll pladask på marken och skrapade upp knäna.
Jag kände mig som när jag var liten igen, jag ville bara sitta kvar och gråta på bryggan hur länge som helst, jag tror att jag efter ett tag började gråta över nåt annat än knät, jag passade på kändes det som.
Mamma trodde att jag brutit handleden eller armen för jag föll så handlöst.
Men icke. På denna kropp bryts inget- har aldrig gjort det faktiskt. Däremot är jag väldigt duktig på att få blåmärken.

Jag har fixat lite julstämning på bloggen. Stilmallar och koder är verkligen inte min grej.
Men det fick bli som det blev - det är en liten påminelse till julen i alla fall.



13.01

Då har man ätit lunch och fixat disken.
Mamma hade köpt en färdigrätt till mig idag-
Dafgårds Kåldolmar m potatismos o skysås.
Inget min sjukdom gillar alls - vet faktsikt inte vad jag tycker om kåldolmar egentligen.
Fast det är ju inte dom som jag tycker är de jobbiga ändå.
Fixade gjorde jag i alla fall.

Jag kom på för en liten stund sen att Milton blir 9 månader idag. Grattis Grattis! ♥
Gud vad tiden går snabbt alltså - kändes om det bara var några veckor sen han var så liten att jag kunde bära honom i famnen och han luktade sådär valpigt och gott. Han har  cirka 2 cm kvar att växa nu, han är en väldigt liten Flat coated retriever minsann - men helt perfekt såklart!

image3



20.53

Är lite små nervös för morgondagens sjukhusmöte med självaste överläkaren.
Jag älskar henne, samtidigt som det falska jaget hatar henne.
Hon är kärleksfullt hård och sträng, lång erfarenhet, Perfekt!
Mamma och jag har dock lite roligt åt hennes återkommande till romröra, haha.
Vi har betsämt att vi ska ge henne en stor burk créme fraiche o olika slags kaviar när jag skrivs ut från öppenvården en vacker dag.
Ja, hon är absolut helt perfekt om man jämför med min vanliga kontaktperson som ägnar mina möten åt att säga att jag måste känna mig väldigt,väldigt ensam och berättar sagor som hon själv har skrivt.
Jag vet vad ni tänker → Hon är verkligen usel och nej, jag vet inte hur hon kunde få det jobbet.

Nu ska jag göra mig redo för sista avsnittet av Leilas Jul.







Kommentarer
Postat av: emma

åh han är verkligen otroligt fin! Grattis till milton! Hade hund länge förut tills för ca två år sen då var det grisöron som åts på födelsedagen...ouh :P
jag klickade runt lite och trillade in, läste lite på din du hade förut också :) Kram!

2007-12-19 @ 13:59:45
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: emma

jag hade en svart dvärgschnauzer som hette pepsi...han var världnes bästa hund och blev 11 år gammal :) haha falsk..ja det beror väl på hur man känner att man vill skriva. Skönast att vara helt ärlig egentligten men svårt att våga ibland.. men hoppas du gillar den nya bättre då! kram :)

2007-12-19 @ 14:40:01
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: Maya

Emma- Jag brukade passa en stor schnauzer innan jag fick Milton. Ja, jag hoppas också det!

2007-12-19 @ 16:47:02
Postat av: Maja

Så trevligt men en ny blogg.

2007-12-19 @ 16:54:06
URL: http://matgladje.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, jag gör ju detta. Trots att jag många gånger försöker hävda motsatsen. Men jag arbetar med att möta livet igen, och gör framsteg!
Usch. Jag är verkligen livrädd för att något sådant skall hända.. För hur skulle min familj ta det? Men jag är itne så lågviktig som du var. Och att hjärat känns lite segt är väl kanske inte så konstigt med tanke på att det fått slita hårt under många år.
Din hund är verkligen jättesöt!

Ta hand om dej!
Kram

2007-12-19 @ 18:02:12
URL: http://annasjogren.blogg.se
Postat av: emma

oj va mysigt..de e roligt med de hundrarna för även om de är riesen eller dvärg ser de likadana ut!
Oj om mig vad ska man säga...är 19 går sista året i gymnasiet nu (ett år efter) så en termin kvar nu..! Läser samsam..hmm, bättre om du frågar om du undrar något speciellt kanske :) Själv då, skola och sånt? kram!

2007-12-19 @ 20:43:56
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: emma

jag hoppade av efter nästan hela ettan av lite olika saker, skolsituationen var dålig och tråkig i sig plus att jag började må dåligt. Praktiserade i ett par veckor för att få ut studiebidrag men sen var jag bara ledig i ungefär ett halvår..
Jag bor i ett villaområde utanför stockholm, Danderyd heter det, med min mamma och lillebror! (har pappa och två tvillingsystrar utspridda i egna bostäder) tror inte jag har så mycket fritid just nu direkt...skolan tar sin plats och är inte heller på topp jag själv! Men mycket mysigt att gå ut och dricka öl/vin ibland och praaaaaaata och diskutera mycket :)
Du verkar mycket äldre än 15, men så blir det ofta beroende på ens erfarenheter.. vad roligt att du ska läsa samma linje som mig, det är verkligen ett bra val! Blir särskilt roligt i trean!
Vad tycker du själv om att göra? förutom hänga med milton då ;) kram!

2007-12-19 @ 21:58:37
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: maria

hahaaa vaddå för sagor? Det där lät lite kul.... :p

2007-12-19 @ 22:19:24
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: Anna

Tack :) Det värmer!

Härligt att du ser det som ett målsnöre, för det är precis vad det är! Se dock till att inte stanna bara för du passerat det, för ytterligare lite längre bort kan ännu mera intressanta saker finnas att upptäcka :)

Nä, går itne på någon behandling. Jag biter i det sura äpplet all by my self. Men ev kommer jag kanske göra en kortperiod någonstans till våren om det inte går bättre för mig. (Bra att ha lite hållhakar på sig själv!)

Förstår detta. Om man varit på fel ställe, kanske de itne haft dig i livet idag. Och det är verkligen en hemsk tanke! En tanke inga föräldrar skall behöva tänka egentligen.. Men nu handlar det om att göra det bästa av situationen, arbeta framåt och bygga upp nya roliga minnen som gör att de gamla mister i styrka!

Men ursäkta att jag fortfarande ställer frågor.. men hur kändes det? uppkom det bara eller berodde det på att du ansträngt dig eller liknande?
Ta hand om dej!
Kram

2007-12-20 @ 07:59:59
URL: http://annasjogren.blogg.se
Postat av: emma

Ojoj matte C är inte illa du :) jag nöjer mig med A kursen...inte min starka sida det där, jag är mer inne på historia/samhälle/psykologi/filosofi etc...
Men vad underbart att ha ett "mål", eller en framtidsvision, själv har jag verkligen ingen aning! men jag älskar att resa och har varit ganska mycket i Afrika..så ditåt kommer jag med ganska stor säkerhet att dra mig..
Vad trist med ridningen..och surt med pengarna! jag red också en gång för längesen (och spelade flöjt faktiskt!) men sen blev jag rädd för hästarna :P
du verkar ha tagit dit upp på fötterna lite nu och jag hoppas verkligen det håller i sig vilket jag definitivt tror att det gör. Kolla hur många som bryr sig om dig bara på denna sida :) du är en jättesöt tjej också.
Kram!

2007-12-20 @ 11:07:12
URL: http://dushi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0