Söndag 23 December

08.49

Igår fick jag mitt saffran tillslut → efter ca 30 minuters köande. 
Och lussebullar blev det också, eftersom jag älskar saffran så råkade jag
ha i 1 g för mycket. När jag precis var klar och skulle börja städa efter mig,
så dök några av mammas vänner upp- bara sådär.
Då blev det fullt i köket må ni tro - Stökigt också.
Och flera av mina älskade lussebullar försvann i ett nafs. Haha!

Eftersom datorn står i mammas sovrum o mamma gick o sov efter kvällsmaten
så hade jag inte tillgång till datorn igår kväll. Ack-Ve!
Pappa var hos farmor igår också, hon är bara sur på oss vad vi än gör.
Nu kan vi inte komma till henne på julafton för att vi har hunden,
men hon vägrar att komma hit för att mormor och morfar ska komma, och hunden är här.
Men när vi säger att vi kan komma till henne nån annan dag och fira jul ,
så vill hon inte för "hon har ju alltid fått klara sig själv".  Stort Problem där.


Idag väntar en gran → som inte vet att den väntar på oss i skogen.



16.17

Om jag skriver såhär så förstår ni nog →
Den förut ovetande granen vet nu att den tillhör oss. ♥
Vi var ju ute lte för sent i år för att kunna få hem en stor gran-
Men vår gran är liten men tuff.
Så nu sitter jag är, och väntar på att min pappa ska tvånga klart
men alla julgransljusen.

Tänk att det faktiskt redan om 7 timmar o 43 minuter är julafton!
Mitt matschema tar en paus över juldagarna också.
Ser fram emot morgondagens alla planer -
lång mysig frukost, hundpromenad i skogen, julklappsbyte hemma hos Anna,
mormor o morfar, julklappar!

Nej, nu ska jag gå och se om pappa har tvångat klart med ljusen, hehe.



20.38

Nya julpyntet verkar trivas. Haha.
Milton tycker nog att vi är skumma som tar in ett träd inomhus.
Han har snott x antal glitterbitar än så länge.

Har fått en julklapp från Ebba idag-
den var inte inslagen så tekniskt sett så öppnade jag den inte.
Det var en tekopp och ett te som heter "Mareld", ett grönt te med hallon.
Luktar så sjukt gott.
Nu kommer jag få besluts ångest  imorgon när jag ska välja te.
Har 4 nya lyxiga sorter.  ♥

Nu är det kanske dags att inta sin plats i vardagsrummet för resten av Uppesittarkvällen?


image6











Kommentarer
Postat av: sofia

ja, det låter mycket saftigare och godare med kesella i :)

mmm, men mycket saffran är gott, inte konstigt att de försvann i ett nafs!

2007-12-23 @ 17:35:42
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Maya

Sofia- Inte alla, det finns typ 20 kvar.
Imorgon har dom premiär för min del. :)

2007-12-23 @ 19:45:14
URL: http://mayahitodit.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Hej!

Tack för din kommentar.
Det är faktiskt en lättnad att läsa att människor faktiskt kan vända sjukdomen.
Jätte bra gjort!
Kram och God jul

2007-12-23 @ 22:08:31
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Mats

Bra att du försöker hjälpa andra, det kan vara ett bra sätt att själv bli starkare. God jul!

2007-12-24 @ 11:36:22
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Maya

Mats- God Jul själv!

2007-12-24 @ 13:31:38
URL: http://mayahitodit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0