Torsdag 20 december

15.44

Jag har en lycklighets känsla som lyfter mig- jag liksom svävar fram idag.
Jag hoppas att svävningarna håller i sig.
Ifall någon undrar så var det mötet på sjukhuset i morse som framkallade min svävgång.
Jag var nervös i morse när jag gick upp alltså →  kunde knappt läsa tidningen.
Det var nog inte själva mötet utan vägningen som det pirrade för.
Men jag bet i det sura äpplet med det samma. Det gick galant ! Inget att vara nervös för!
Det var en blivande sjuksköterska med idag också,
hon följde med på lite olika samtal tydligen.Trevlig krabat.
Eftersom överläkaren var med idag så slapp jag höra sagor. Hehe.

När mamma och jag kom hem fick jag gå in i huset och hämta den kissinödiga hunden
och packa in honom i bilen. Det blev fältet idag igen, i brist på tid och fantasi.
Sen åkte mamma till jobbet och jag åt lunch.
Dagens blev → Felix: Falafel m bulgur och tomatsås. Den kan jag rekomendera minsann!

image4

Jag har bestämt mig för att göra någonting åt min hy i ansiktet.
Det är ju bra att bestämma sig, men jag har ingen aning om vad eller hur  jag ska göra.
Är det någon som har några tips på hur man får en ren
och jämn hy så sitt inte och håll inne på dom!?


20.37

Hittade en trevlig liten lista hörrni →  Kopiera är ordet.

Pommes frites - Bröd
Oliver - Champinjoner
Ost - Skinka
Pizza - Popcorn
Idol - Top Model
TV - Musik
Dans-Sång
Sylt - Ketchup
På gröt: Kanel - Socker
Tomtar - Påskkärringar
Lucia - Tärna
Pepparkaka - Knäck
Sommar - Vinter
Flygplan - Båt
Hallonbåt - Lakritsbåt
IdolMarie - IdolAmanda
Bada i pool - Bada i havet
Fullkornsmakaroner - Vanliga makaroner
DVDbox - Serien på TV


Fick för en stund sedan reda på att jag missade att rektorn på min skola hade bokat hela KB och hyrt in Timbuktu när jag var på sjukhuset idag.  Nåd Gud nåd ?!










Kommentarer
Postat av: maria

hahaa jag har hemligheten och du får inte ens fram det genom tortyr :P
skojja bara....

2007-12-20 @ 17:13:22
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: Moa

ojsan, vad har du för besvär då du har varit hos doktorn? :-O Angående hyn så är det inte min starka sida. Drick vatten, ät hälsosamt och lev sunt i övrigt. Frisk luft är väl också nyttigt! :-D

2007-12-20 @ 17:26:12
URL: http://moamittilivet.blogspot.com
Postat av: Maya

Maria- Du är en snål typ du, haha.
;)

Moa- tack för tipsen. :)

2007-12-20 @ 17:40:14
Postat av: Maya

Maria- Du är en snål typ du, haha.
;)

Moa- tack för tipsen. :)

2007-12-20 @ 17:40:35
Postat av: sofia

Haha ja, idag blev jag mätt på det, men i vanliga fall är mina frukostar större.
B-vitamin är bra för bättre hy. Eller zinktabletter!

2007-12-20 @ 18:24:25
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: emma

Faktiskt så ramlade jag av! den som red innan mig hade inte dragit åt sadelremmen (om de heter så?) så allting gled åt sidan när ja började trava och jag hamnade halvt under hästen och fast i diverse lemmar och blev släpad efter..:P då räckte det för mig haha.
Vad skönt om det känns så, att du kan börja acceptera det mer...sånt tar ju en väldigt dig, så det är inget att stressa. Många bäckar små brukar jag säga..:D Ja just det capio! Det var längesen..men visst är det anorexicenter. Men dit slutade jag gå för längesedan.
Hoppas du får en mysig kväll! kram

2007-12-20 @ 18:29:45
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: maria

hehe jag har faktiskt inte fin hy själv. Om du får bra tips får du gärna dela med dej :p

2007-12-20 @ 19:43:35
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: maria

jo, förresten! Fuktkräm e bra....

2007-12-20 @ 19:44:26
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: emma

Usch önskar jag kunde svara ja på ditt påstående där..men så är ju inte fallet, utan för att vara ärlig sa jag helt enkelt upp mina vårkontakter då jag blev myndig. (ca 1 år sedan) det gav mig ingenting, jag testade mycket och slussades runt en hel del men det blev bara värre.
Jag fattade inte din lista :P Ska man skriva substitut? förresten såg jag att du bodde i malmö, där ska jag fira jul! kram!

2007-12-20 @ 21:16:55
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: emma

ahaa då fattar jag listan!
Nja..hälsan o kroppen är inte på topp. Finns mycket man borde ta tag i men svårt när man inte vet var eller hur och har dåliga erfarenheter.
Jag bor i Stockholm, eller lite utanför i en kommun som heter danderyd. 10 min till city ungefär. Har hela släkten ute i falstero / höllviken / skanör så åker ditt rätt ofta! Hoppas alltid på en vit jul men de e ju rätt sällsynt nere hos er...;) kram!

2007-12-20 @ 21:39:32
URL: http://www.dushi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0