Måndag 4 Februari

13.55

Jag gjorde det! Eller ska jag säga- Jag har gjort det?


15.11

Så sitter jag här för att berätta lite från mötet imorse.
Jag känner mig ju alltid så viktig när jag är där, aldrig någon
som kommer försent eller glömmer bort att jag kommer och
ska ha samtal, Oh nej...
Alltså började det inte särskillt bra.
Min kontaktpesron var 12 minuter försenad, men när hon kom så
gick vi in i läkarensrum och började prata lite smått.
Hon blev sur för att jag inte hade klarat av efterätt någon dag -
jag sa att jag hade siktat in på på att gå upp i rad.
Efter 20 minuet kliver läkaren in och ser lite förvånad ut över att vi sitter där,
slänger av sig kappan och är på väg att gå igen när min konatktperson undrade
om hon skulle gå igen. Såklart hade hon glömt bort mötet. Djup suck.
Jag blev vägd och sen utbröt världens bråk om att jag borde dricka en nd,
vilket jag inte behöver för att jag hade gått upp så mycket som vi hade sagt till idag.
Jag fick frågan om vad jag skulle behöva hjälp med →
svarets början blev att jag inte skulle bli bortglömd och få sitta i väntrummet i
30 minuter varje gång, och att jag behövde beslut som inte ändras hela tiden.
Men jag pratade tydligen bara bullshit fick jag mig en vals om.
Jaha tänkte jag och sänkte blicken till golvet och låste läpparna,
då fick jag mig en vals om att jag inte ville ha hjälp och bara sitter tyst.

Sen åkte vi hem, eller jag åkte hem, mamma och pappa skulle till jobbet.




Kommentarer
Postat av: maria

Du e bäst Maya!!!!!

2008-02-04 @ 14:00:43
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: Anonym

gjort vad? :)

2008-02-04 @ 15:04:24
Postat av: Maya

Maria- Nej, verkligen inte.

Anonym- Om du läser inlägget från igår så förstår du nog?!

2008-02-04 @ 15:17:16
Postat av: Mats

Det inte lätt nä, men bra att du säger ifrån. Man ska inte låta sig hunsas för då får man inte vad man har rättighet till.
Bra gjort!

2008-02-04 @ 15:17:46
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Maya

Mats- Det spelar ingen roll att jag säger ifrån.
De har ändå då himla bra och lång erfarenhet blablabla.
Jag är för sjuk för att kunna tänak tydligen,
ändå har jag mer hjärnkapacitet än min kontaktperson någonsin kommer att ha.

2008-02-04 @ 15:19:41
Postat av: maria

jag gillar inte din kontaktperson. Hon ligger etta på min ute-lista!

2008-02-04 @ 15:21:15
URL: http://BabyYouCanCallMeSven.blogg.se
Postat av: sofia

Men fy vad dåligt. Eftersom det är för din skull de gör det här, borde dom lyssna på dig! Vad tjänar annars saker till? Hoppas det löser sig och att din kontaktperson kommer på bättre tankar, för hon verkar vara weird...
Ja, dom var inte helt fel ;)

2008-02-04 @ 16:05:31
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Milla

Men, vilka typer alltså..

Det handlade om kost, dieter, myter och sånt! De va bra :-)

2008-02-04 @ 17:06:43
Postat av: .oOo.

men fyy! så ska dom ju inte behandla dej vännen!!
tänker på dej!
kramar!

2008-02-04 @ 19:30:21
URL: http://flickanispegelbilden.blogg.se
Postat av: emma

jo. du klarar det.
Men jag undrar hur mycket du är ensam? egen erfarenhet säger mig att det kanske inte är den bästa medicinen.
idiotiska behandlare...blir arg......men de e så bra att du ändå inser deras fel och kan utgå därifrån.
som sagt maya, jag är säker på dig. Om jag hade en miljon skulle jag satsa den på dig. För du fixar detta.

2008-02-04 @ 23:48:15
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: sofia

Ja.. hon får ju tänka på hur hon beter sig, vilka personer hon har att göra med hur sjukt mycket hon påverkar! Jag har ju inte träffat din kontaktperson, men hon verkar inget vidare..

2008-02-05 @ 08:32:06
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Emma

De där personerna verkar vara knäppa, de verkar inte vilja hjälpa folk.. Du har rätt att kräva att de kommer i tid och ger dig den uppmärksamhet du faktiskt förtjänar.. Kämpa på, tycker du är duktig.. / Emma

2008-02-05 @ 22:21:53
URL: http://grebsledaadelsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0